Главная » 2010 » Липень » 12 » Святе слово - рідна мати

Українське читання

4 клас

Урок позакласного читання

 Тема уроку: Святе слово – рідна мати

Автор: Саражинська Наталія Анатоліївна

Мета уроку:

    * навчити користуватись електронними бібліотеками Інтернету; користуватись системою закладок та системою тлумачення слів; здійснювати пошук необхідного за змістом прислів’я;
    * вчити сприймати образи  художніх творів та створювати їх у власних роботах (презентації PowerPoint), як результат цілісного сприйняття казки;
    * вчити ділити текст на логічно закінчені частини, складати план; формулювати головну думку твору, підбирати прислів’я, що характеризує тему тексту; презентувати прочитаний твір, стисло переказуючи його з демонстрацією презентації PowerPoint на екран для однолітків;
    * формувати вміння розпізнавати типи текстів;
    * створити умови для активізації образного мислення, поетичного сприймання казкових творів, збагачувати словниковий запас учнів;
    * розвивати навички творчої діяльності, репродуктивну уяву; вчити співпрацювати в парах;
    * виховувати доброту, щирість, любов і повагу до матері.


Обладнання: нетбуки у кожного учня, проектор,  комп’ютер вчителя, мультимедійний супровід уроку, аудіозапис мелодії, репродукції картин із зображенням жінок з дітьми, на дошці намальоване сонечко з промінцями, в середині сонечка записана тема уроку,
промінці – для записів учнів на уроці, завдання для самостійної роботи в парах роздруковані для кожної пари.

Хід уроку


І. Організаційна частина
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Оголошення теми уроку

-  Мамо, мамочко. Скільки тепла зберігає це магічне слово, яке називає саму близьку, найдорожчу для нас людину. Наш урок позакласного читання присвячений дню матері, який щорічно святкують в травні та рідним мамам і нашим почуттям.

2.  Мозковий штурм.  Характеристика мами лише 1 словом.

 - Довгі оповідання, казки, чудові вірші складають поети та письменники про мам. Які найніжніші та найприємніші слова ви підбираєте, коли вітаєте своїх мам? (Відповіді дітей).

 - Яким словом кожен з вас може охарактеризувати свою маму?

 - На дошці у нас намальоване сонечко з темою уроку. Яке ще 1 слово ви поставите поруч із словом «мама»? Подумайте, яка ваша мама?  Очевидно,  що скоріше за все – це буде прикметник. Але ви можете записувати й не лише прикметники.

  -  Кожен з вас підійде до дошки і запише над промінчиком слово, що характеризують вашу маму, розкажіть, яка у вас мама лише одним словом.

Розкажіть, а які ж ваші мами? (Діти підбирають по одному слову, яке б характеризувало маму).

Чудова весняне тепле сонечко у нас вийшло!  Сонечко для наших мам. Не забувайте говорити приємні теплі слова своїм мамам не лише у свята, а й щодня.


3.  Читання віршів та уривків про маму.

Вчитель читає вірші та уривки під музику і демонстрацію слайдів, на яких поруч з текстом – шедеври художників. 

Презентація «Святе слово – рідна мати»

4. Актуалізація знань різноманіття жанрів

 - Пограємось у відгадування загадок. Я буду називати визначення, а ви відгадуватиме, що це за поняття.

а)  Розповідні тексти про вигадані події та вигаданих героїв, іноді з участю фантастичних явищ. (Казка)

б) Короткі влучні народні вислови повчального характеру. (Приказки та прислів’я)

в) Твір, в якому рядки римуються. (Вірш)

г) Найдавніший вид ліричної поезії; вірш, що складається з кількох куплетів та, можливо, й приспіву. (Пісня)

в)  Японський вірш, в якому  відсутня рима. Перший рядок складається з одного слова – іменника. Другий рядок – з 2 слів – прикметників. Третій рядок – з 3 дієслів. Четвертий рядок – з речення (4-5 слів). П`ятий рядок – одне слово – висновок, головна думка. (Сенкан)

Сьогодні на уроці ми будемо знайомитись з творами цих жанрів, а якщо ви швидко впораєтесь з завданням, то додаткових завданням для всіх є скласти сенкан про своє ставлення до мами або сенкан за змістом прочитаного твору.


 ІІІ. Підготовча вправа до роботи в парах, гра «Етюди взаємодії»

Діти об’єднуються в пари і показують по черзі парну взаємодію не використовуючи мову та звуки. Глядачі відгадують, яку роботу виконує пара (пиляння дров, гребля на човні, протягування канату, танок,…)

ІV.  Інструкція до практичної роботи

Сьогодні на уроці ви станете рекламними агентами. В кінці уроку кожна група презентуватиме свою казку так, щоб в інших учнів виникло бажання її прочитати.

Вашій увазі 5 різних казок. Ви об’єднаєтесь парами, оберете казку за власним бажанням, виконаєте завдання, запропоновані на дошці та окремо для кожної казки на аркушах.  Виконуючи практичну роботу ви чергуєте самостійну роботу та роботу в парах. Можете не лише задавати один одному запитання по змісту та переказувати текст, а й радитись вдвох щодо ілюстрування слайдів, тлумачення слів, поділу на частини та інше.

Всі необхідні для роботи матеріали мають закладки на сервісі БобрДобр в групі «Читання».

- Пригадайте, як швидко відкрити рядок пошуку?  (Правильно,  двічі натиснути клавішу Ctrl)  В рядок введете слова БобрДобр та Читання.  Перейдете на сторінку групи та оберете посилання необхідної вам казку. Зверніть увагу, що в групі є закладки на тлумачний словник та 2 різних посилання  з необхідними прислів’ями.

-  Для практичної роботи у вас 20 хв. Пам`ятайте, що під час презентації казки не обов’язково переказувати її близько до змісту, варто лише вибрати найцікавіші, найхвилюючі моменти та показати результати своєї праці іншим.

План роботи (записи на дошці)

Робота з казкою

1. Уважно прочитай обрану казку мовчки.

2. З`ясуй значення незрозумілих слів в тлумачному словнику.

3. Придумайте по 2 запитання за змістом казки та задайте один одному в парі.

4.  Виконай завдання (для кожної казки окремо на аркушах).

5.  Перекажіть текст один одному.

6. Додаткове. Складіть сенкан про маму (свою або за змістом казки)

V.  Практична робота з нетбуками.

Завдання для практичної роботи (роздруковані кожній парі на аркушах)

Закладки до всіх матеріалів уроку на сервісі БобрДобр в групі Читання:
Тлумачний словник – на сайті СЛОВНИК.НЕТ

Материнська любов. Народна казка

Скопіюй текст та встав в документ в презентацію.

Знайди в тексті головну думку казки. Виділи ці слова напівжирним шрифтом.

Обери прислів’я, що виражало б головну думку казки з колекції  «Приказки та прислів’я: про сім’ю» за адресою:

http://www.abetka-logopedka.org/collections/family.htm

Слова автора в казці зроби зеленими. Слова головної героїні – синіми.

 

Дарунок Святого Миколая. Надія Черкес

Визнач головну думку казки.

Скопіюй текст та встав в презентацію.

На першому слайді – назва казки та автор, імена всіх героїв казки, головна думка казки.

Поділи текст на частини. Утвори стільки слайдів в презентації, скільки визначено частин. Підбери ілюстрації до кожної частини та утвори з них фон до кожного слайду окремо.

 

Казка про трьох синів. Валентина Юрченко

Скопіюй текст та встав в в презентацію.

Знайди опис кожного сина та виділи їх трьома різними кольорами; всі 3 описи зроби напівжирним шрифтом.

Поділи текст на 3 частини. Пронумеруй: на початку кожної частини постав римськими – І, ІІ, ІІІ.

Обери прислів’я, що виражало б головну думку казки з колекції  «Приказки та прислів’я: про сім’ю» за адресою:

http://www.abetka-logopedka.org/collections/family.htm

Скопіюй прислів’я та встав в кінці казки.

 

Найгарніша мама Василь Сухомлинський

Скопіюй текст та встав в презентацію.

Обери прислів’я, що виражало б головну думку казки з колекції  «Приказки та прислів’я: про сім’ю» за адресою:

http://www.abetka-logopedka.org/collections/family.htm

Скопіюй прислів’я та встав в кінці казки.

Ілюструй казку.  Виділи слова совеняти жирним шрифтом  та іншим кольором.
V. Презентація учнівських робіт
1. Демонстрація
2. Обговорення. Запитання
VІІ.   Підсумок уроку

Що вам найбільше запам'яталося на уроці? Яку з розрекламованих казок вам хотілось би прочитати?


VІІІ. Домашнє завдання

На наступному уроці позакласного читання ви розповісте, які казки прочитали вдома. Не забувайте про закладки в групі БобрДобр «Читання». З їх допомогою вам простіше буде шукати твори, що сьогодні на уроці вас зацікавили. Знайдіть ще твори,
присвячені мамам. Це можуть бути вірші, розповіді, ілюстрації картин.




Категория: Уроки духовності | Просмотров: 6651 | Добавил: olga_salamaha | Рейтинг: 4.7/3 |
Всего комментариев: 0



Пошук по Сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Авторизація

Логин:
Пароль:

Міні Чат