Главная » 2012 Вересень 20 » Кабмін рекомендує об’єднувати школи у освітні округи
Кабінет Міністрів надав місцевим органам влади рекомендації щодо створення, реорганізації та ліквідації навчальних закладів та утворення освітніх округів Місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування рекомендовано скласти регіональні плани створення освітніх округів та модернізації мережі професійно-технічних та загальноосвітніх навчальних закладів. Відповідні методичні рекомендації схвалені розпорядженням Кабміну за пропозицією Міністерства освіти і науки, молоді та спорту. Метою рекомендацій є формування системи навчальних закладів, необхідної для надання високоякісних освітніх послуг, з урахуванням ефективного використання наявних ресурсів, а також складення регіональних планів модернізації мережі професійно-технічних та загальноосвітніх навчальних закладів. У документі зазначається, що рішення щодо створення, реорганізації та ліквідації навчальних закладів, утворення освітніх округів повинні прийматися з урахуванням думки громади та спрямовуватися на покращення ситуації в освітній галузі регіону. Складення регіональних планів модернізації мережі навчальних закладів мають здійснюватися виходячи з необхідності забезпечення доступності освіти для всіх дітей регіону, забезпечення можливості вибору навчальних закладів дітьми, які проживають у сільській місцевості, підвищення якості освітніх послуг, дотримання вимог економічної доцільності, зменшення частки витрат на оплату комунальних послуг тощо. Для прийняття виважених рішень щодо модернізації мережі навчальних закладів у регіонах мають утворюватися координаційні ради з питань складення планів формування освітніх округів та модернізації мережі навчальних закладів. Координаційна рада має проводити детальний аналіз потреби у навчальних закладах дошкільної, загальноосвітньої, позашкільної, професійно-технічної освіти, міжшкільних навчально-виробничих комбінатів. Аналіз також включатиме прогнозування демографічної ситуації дитячого контингенту на наступні п’ять років, рівень попиту населення на освітні послуги, пропозицій навчальних закладів щодо об’єднання в освітні округи, освітні запити національних меншин тощо. За результатами аналізу регіонального замовлення на освітні послуги, тенденцій розвитку мережі навчальних закладів, регіональних особливостей мають бути розроблені конкретні завдання модернізації мережі, зокрема щодо створення освітніх округів відповідно до соціально-економічних і культурно-освітніх потреб населення, наявної матеріально-технічної, науково-методичної бази, кадрового потенціалу та економічної доцільності. При цьому основними показниками повинні бути підвищення рівня варіативності освітніх послуг, їх доступність та можливість забезпечення для кожного учня особливостей індивідуального розвитку, покращення роботи з обдарованими учнями, дітьми з особливими освітніми потребами, забезпечення ефективного використання освітніх, фінансових ресурсів регіону. У вільних приміщеннях загальноосвітніх навчальних закладів може бути розміщено бібліотеку, музей чи виставку. Чисельність працівників окремих закладів, які об’єднуються в освітній округ, може бути іншою, ніж передбачена типовими штатами для відповідних бюджетних установ чи закладів, але не повинна перевищувати максимальну чисельність, визначену типовими штатами. Вивільнені у зв’язку з відсутністю учнівського контингенту приміщення навчальних закладів можуть бути за рішенням місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування переобладнані у житло (соціальні гуртожитки) для педагогічних працівників, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Регіональні плани створення освітніх округів та модернізації освітньої мережі мають затверджені районними, міськими або обласними радами. |
Категория: Новини освіти | Просмотров: 1413 | Добавил: olga_salamaha | Рейтинг: 1.0/1 |
Всего комментариев: 0