6 клас Урок 7. Пейзажні мотиви у декоративному мистецтві Освітній портал

Главная » 2010 » Лютий » 19 » 6 клас Урок 7. Пейзажні мотиви у декоративному мистецтві

Поль Валері якось сказав: «Є твори, які створюються своєю аудиторією. Інші самі створюють свою аудиторію». Мабуть, він мав на увазі гобелени. У виставкових залах Коломийського музею народного мистецтва Гуцульщини і Покуття імені Йосафата Кобринського представлені для огляду гобелени Михайла Біласа — всесвітньо відомого художника.
Михайло Білас — автор численних експозицій вітчизняних музеїв, у тому числі й Коломийського музею народного мистецтва Гуцульщини і Покуття. А у центрі міста Трускавця, звідки народний художник України Михайло Білас родом і де й нині живе та творить, не так давно відкрито художній музей митця.
Його гобелени органічно поєднують у собі станковізм і декоративність, вражають своїм самобутнім колоритом.
Більшість образів пов’язані з натурою лише асоціативно — роботи майстра розкривають безміри людської уяви.
Колорит,  колір, забарвлення… В образотворчому мистецтві  це системою співвідношень колірних тонів, утворює певну єдність і  є естетичним перетворенням розмаїття дійсності. Колорит служить одним з найважливіших засобів естетично емоційної виразності, одним з компонентів художнього образу.  Колорит пов'язаний із змістом і загальним задумом твору з епохою, стилем, індивідуальністю майстра.  Історично склалися дві колористичні тенденції. Перша пов'язана із застосуванням системи більш менш обмежених кількісно локальних кольорів, а часто із символічним значенням кольору, (наприклад, в середньовічному мистецтві). Для другої характерні прагнення до цілковитої передачі колірної картини  простору і світла, використання тону  і рефлексу. Колорит може бути по характеру колірних поєднань спокійним або напруженим, холодним (при переважанні синіх, зелених, фіолетових тонів), або теплим (при переважанні червоних, жовтих, оранжевих), світлим або темним, а по мірі насиченості і сили кольору— яскравим, стриманим, бляклим і так далі У кожному конкретному творі Колорит утворюється неповторною і складною взаємодією фарб, що узгоджуються по законах гармонії, доповнення і контрасту. Завдання Колориту залежать від виду мистецтва, матеріалу і функцій твору. У скульптурі і архітектурі система колірних стосунків зазвичай називається поліхромією.



Категория: Образотворче мистецтво | Просмотров: 1231 | Добавил: olga_salamaha | Рейтинг: 5.0/3 |
Всего комментариев: 0



Пошук по Сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Авторизація

Логин:
Пароль:

Міні Чат