Композиція має свої усталені правила. Важливо щоб предмет, що розглядається добре сприймався.У творчості композиція служить певній меті: донести до користувача необхідну інформацію не викликавши в нього відторгнення. Використовуючи асоціативне мислення властиве усім людям, можна змусити погляд ковзати у визначеному напрямку, сприймати інформацію швидко і легко, і серед безлічі аналогів запам'ятати саме Вашу роботу.
Одне з визначень композиції: композиція характеризується як ціле з закономірно пов'язаними між собою і цілим частинами (елементами), у якому нічого не можна перемістити або змінити, від якого нічого не можна відняти і до якого нічого не можна додати без збитку художньому образу.
Важливо зрозуміти, що композиція не повинна грати самостійної ролі. Подібно тому, як мова має значення передавача думки, композиція служить лише засобом для вираження авторської ідеї.
Будь-яка композиція має визначені властивості і якостями, найважливішими з який є: пропорційність, масштабність, композиційна рівновага, єдність характеру форм, кольорова і тональна єдність. Саме ця група якостей забезпечує свого роду комплексну якість композиції - гармонійну цілісність форми.
Трохи уособленно розміщуються ще дві обов'язкових і важливих якості композиції - єдність стилю й образність форми. Їхнє виділення з ряду інших якостей пов'язане з тим, що стильова єдність не забезпечується лише звичайними, "класичними" засобами композиції (пропорціями або ритмом, контрастом, нюансом і ін.) - його досягнення залежить багато в чому від уміння художника передати дух часу.
Тому стильова характеристика картини говорить про її "сучасність", про її відповідність естетичним запитам.
Організуючим початком композиції може також бути ритм або метричний повтор яких-небудь елементів. Найважливішою якістю такої композиції буде ритмічність. В іншому випадку композиція зважується на колірному і тональному контрасті між темними і світлими частинами фігур. В іншому випадку в основі композиції буде лежати тонке ньансне пророблення всіх елементів роботи В третьому - протиставлення складного і простого (прийом контрасту між складними, насиченою багатьма деталями частиною і лаконічної).
|